Friday, October 17, 2014

Fiction



“မန္းကီးရႈိး”

            မန္းကီးရႈိး ၾကည္႕ဖူးလား။ မန္းကီးရႈိးဆုိတာ ဘုိလုိ ေျပာတာ။ အမွန္ေတာ့ ေမ်ာက္ပြဲေပါ့ဗ်ာ။ ေမ်ာက္ပြဲဆုိတာ တစ္ခ်ိန္က အထင္ကရ ဘုရားပြဲေတာ္ႀကီးေတြမွာ ေခတ္စားခဲ့ဖူးတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ပုံစံတစ္မ်ိဳးေပါ့။ နာမည္ႀကီးဇာတ္အဖြဲ႕ေတြ၊ နာမည္ႀကီး ဇာတ္မင္းသားႀကီးေတြကုိ အတုခုိး၊ ပုံတူျပဳၿပီးကတဲ့ ေမ်ာက္ဇာတ္အဖြဲ႕ဆုိလည္း မမွားဘူး။ ေမ်ာက္ပြဲကုိ ခုေခတ္ကေလးေတြ မသိေလာက္ေတာ့ဘူး။
           ကၽြန္ေတာ္ အခု အသက္ေလးဆယ္။ လူလတ္ပုိင္းတစ္ေယာက္ေတာင္ ေမ်ာက္ပြဲေရႊေခတ္ကုိ အစြန္အဖ်ားေလးပဲ မွီလုိက္တယ္။ ေမ်ာက္ပြဲဆုိလို႔ လည္း မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါပဲ ၾကည္႕ဖူးတယ္။ ဒါလည္း တစ္ခါဆုိ ဆုိသေလာက္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႕မိတဲ့ ေမ်ာက္ပြဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ႀကံဳခဲ့ရလုိ႔ မွတ္မိေနတာ။
           အဲဒီအေၾကာင္း မေျပာခင္ ေမ်ာက္ပြဲကုိ မၾကည္႕ဖူးတဲ့ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ သိေအာင္ ေမ်ာက္ပြဲဆုိတာ ဘယ္လုိဟာလဲလုိ႔ အရင္ေျပာျပခ်င္တယ္။

***   ***   ***

              ေမ်ာက္ပြဲဆုိတာ အလြယ္ေျပာရရင္ ေမ်ာက္ေတြ သရုပ္ေဆာင္ ကျပတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႕လုိ႔ ေျပာရင္ ရမလားပဲ။ ေခတ္မွီေအာင္ ေျပာရင္ မန္းကီးရႈိးေပါ့ဗ်ာ။ ေမ်ာက္ဇာတ္အဖြဲ႕ တစ္ခုမွာ သရုပ္ေဆာင္ကျပတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသား၊ ေမ်ာက္မင္းသမီး ခန္႔မွန္းေျခ အေကာင္ႏွစ္ဆယ္၊ အဆိပ္ေလာက္ ပါမယ္ထင္တယ္။ ေမ်ာက္ေတြအျပင္ ေမ်ာက္ေတြကုိ ထိမ္းဖုိ႔ ေမ်ာက္ဆရာ။ ကားဆြဲ၊ မီးထုိး၊ စတိတ္သမား။ ေမ်ာက္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကုိ အဝတ္အစားလဲေပးတဲ့လူ စသျဖင့္ လူက ႏွစ္ဆယ္ ဒါမွမဟုတ္ အဆိပ္ေပါ့။ ပါပါလိမ့္မယ္။
              ဒါေပမယ့္ လူေတြက လုံးဝ ေရွ႕ထြက္ သရုပ္မေဆာင္ဘူး။ တကယ္ စင္ေပၚမွာ ဆုိၾက၊ ကၾကပေဟ့ဆုိ ေမ်ာက္ေတြခ်ည္းပဲ။ လူကေတာ့ ေမ်ာက္ဆရာလုိ႔ ေခၚတဲ့ ေမ်ာက္ထိမ္းတစ္ေယာက္ပဲ စင္ေပၚတက္တယ္။ ေမ်ာက္ဆရာက ေမ်ာက္ေတြထြက္မေျပးေအာင္ ခ်ည္ထားတဲ့ႀကိဳးကုိကုိင္ ႀကိမ္တစ္လုံး နဲ႔ ဇာတ္ခုံ ၾကမ္းျပင္ကုိ တဗ်န္းဗ်န္း ရုိက္ၿပီး ေမ်ာက္ေတြကုိ ထိမ္းေပးရတယ္။
              ေမ်ာက္ဆရာက ေရွ႕က ကျပသရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေမ်ာက္ေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ ပ်ဥ္ျပင္ေခြ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထုိင္လုိ႔ေပါ့။ အခုထိ ေမ်ာက္ပြဲရဲ႕ ျမင္ကြင္းက ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္မွာ ျမင္ေယာင္ေနတုန္း…။

***   ***   ***

              ေမ်ာက္ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးကလည္း အခက္သားကလား။ ေမ်ာက္ဆရာပါ စင္ေပၚတက္ မထုိင္လုိ႔ လုံးဝ မရဘူး။ လူ႔စိတ္ဟာ ေမ်ာက္စိတ္နဲ႔ အတူတူပဲလုိ႔ေတာင္ ပညာရွိေတြက ခုိင္းႏႈိင္းၾကေးသတာ။ စိတ္က လုံးဝ မတည္ၿငိမ္ဘူး။
             တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ပါးသြားကရမယ့္ ေနရာမွာ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ ကုိက္လား ကုိက္ရဲ႕။ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းပါဆုိ ဖင္ဗူးေတာင္းေထာင္ ဦးမခ်ပဲ၊ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ သန္းတုပ္လား တုပ္ရဲ႕။ တစ္ခါတစ္ေလၾကေတာ့လည္း ငုိခ်င္းခ်ေနရာကေန ဂၽြမ္းထ ျပစ္လုိျပစ္နဲ႔။ တစ္ခါတစ္ရံ ေအာက္က ပြဲၾကည္႕ ပရိတ္သတ္ ျပစ္ပးတဲ့ ေနၾကာေစ့ထုပ္တုိ႔၊ ငွက္ေပ်ာသီးတုိ႔လုိ အစားအသာက္ေတြ ထုိင္စားေနတာက ရွိေသး။
             အဲလုိ ေမ်ာက္ေတြက အလုပ္မလုပ္ပဲ၊ အစားအေသာက္ေတြ ထုိင္စားေနရင္ ေမ်ာက္ဆရာက ဗ်န္းကနဲ လက္ထဲက ႀကိမ္လုံးနဲ႔ ဇာတ္ခုံၾကမ္းျပင္ကုိ ရုိက္လုိက္တာပဲ။ ေမ်ာက္ဆရာရဲ႕ ႀကိမ္သံၾကားတာနဲ႔ စားေသာက္ေနတဲ့ ေမ်ာက္ဟာ ပါးစပ္ထဲက စားလက္စအစာပါ ထြက္က်မတတ္ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး၊ လက္ထဲကုိင္ထားသမွ် ေမ်ာက္ဆရာကုိ သြားေပးရတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ထင္ပါရဲ႕ လူႀကီးေတြက “ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္း”လုိ႔ ဆုိၾကသကုိး။ 
             ဒီေလာက္ ေၾကာက္ရတာကုိ တစ္ခ်ိဳ႕ေမ်ာက္ေတြက ေမ်ာက္ဆရာကုိ ေၾကာက္ကန္ကန္ ျပန္ မာန္ဖီတာမ်ိဳးက ရွိတတ္ေသး။ ေမ်ာက္ဆရာသာ အထိမ္းမ ေကာင္းရင္ ေမ်ာက္ပြဲက ပ်က္ကေရာ။
             ေမ်ာက္ဆရာဆုိလုိ႔ ကေနတဲ့ ေမ်ာက္ေတြေရွ႕လည္း ထြက္မရပ္နဲ႔။ ပရိတ္သတ္က လုံးဝ လက္မခံဘူး။ ေမ်ာက္ေတြ ကျပသရုပ္ေဆာင္ေနတာကုိ ေရွ႕က လာ ကြယ္ရပါ့မလားဆုိၿပီး ခဲထုခံရမယ္ မွတ္။ ေမ်ာက္ပြဲ ၾကည္႕ဖုိ႔လာပါတယ္ဆုိမွ ေမ်ာက္ဆရာကုိ ၾကည္႕ခ်င္တာမွ မဟုတ္ပဲ။ ေမ်ာက္ဆရာက ေမ်ာက္ဆရာပီပီ ေနာက္ကြယ္ကေန စင္ေပၚတက္ ထိမ္းေပးရုံပဲ။
            ဒါကုိေတာ့ ပရိတ္သတ္ကလည္း နားလည္မႈ ေပး၊ ဥေပကၡာ ျပဳထားရတာေပါ့။ ဒီေလာက္မွ ခြင့္မျပဳရင္လည္း ေမ်ာက္ေတြရဲ႕ အႏုပညာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ ၾကည္႕ရမလဲ။ ဒီေတာ့ မန္းကီးရႈိးဆုိတာ ေမ်ာက္ဆရာကုိပါ အပုိေဆာင္းၾကည္႔ရတဲ့ အႏုပညာ ဆုိပါ ေတာ့ဗ်ာ။

***   ***   ***

              ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ ကေလးအရြယ္ေလာက္က နာမည္ႀကီး ဇာတ္မင္းသားေတြနဲ႔ အၿပိဳင္၊ ျမန္မာျပည္တစ္ဝွမ္း ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသား တစ္ေယာက္ အဲေလ တစ္ေကာင္ ေပၚခဲ့ဖူးတယ္ဆုိရင္ ခင္ဗ်ား ယုံမလား။ သူ႕နာမည္က…
               ေမ်ာက္ဖုိးစိန္တဲ့…
               ေဟာ… ခင္ဗ်ား ေတြးလုိက္ၿပီ။ ခင္ဗ်ား ၾကားဖူးတဲ့ နာမည္ ခင္ဗ်ားဘာသာ အစားထုိးၿပီး ဒါဟာ ဘယ္သူ႕ကုိ ရည္ရြယ္တာလုိ႔ ခင္ဗ်ား ထင္ရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားအထင္ကုိ ခင္ဗ်ားဘာသာ တာဝန္ယူ။ ကၽြန္ေတာ္က ရုိးသားတယ္။ အမွန္တကယ္ ရွိခဲ့တဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႕ခဲ့ဖူးတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသား ဖုိးစိန္အေၾကာင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာမွာ။ ယုံတာ မယုံတာက ခင္ဗ်ားအပုိင္း။ မယုံရင္လည္း အသက္ငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ ေရွ႕မွီေနာက္မွီ လူႀကီးေတြကုိ ေမးၾကည္႔ေပါ့ဗ်ာ။
               မင္းသား ေမ်ာက္ဖုိးစိန္”ဆုိတာ ျမန္မာ့ပြဲေတာ္ တစ္ေခတ္မွာ တကယ္ ရွိခဲ့သလားလုိ႔…

***   ***   ***

             တစ္ျခားၿမိဳ႕ေတြ၊ ရြာေတြ၊ ဘုရားပြဲေတာ္ေတြမွာေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕က နယုန္ပြဲေတာ္မွာေတာ့ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ပါရင္ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးပဲ။
            ေရႊမန္းသဘင္ (ဦးခ်မ္းသာတုိ႔ ညီအကုိ)၊ မဟာရန္ကုန္ စံျပသဘင္(ဦးမုိးဝင္း၊ ဦးမုိးမင္း)၊ နန္းဝင္းတုိ႔အဖြဲ႕ (ဦးနန္းဝင္း၊ အမ နန္းခင္ေမႊး)၊ ဘီအီးဒီေအာင္သုိက္အဖြဲ႕ (အကုိ ေဇာ္ဝင္းေမာင္)၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ မႏၱေလးဇာတ္ပြဲ (ဦးသိန္းေဇာ္၊ ညီဝင္းျမင့္) စတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႕ေတြအျပင္။ ဦးေမာင္ေမာင္ ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕တုိ႔လုိ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ မ်ဳိးစုံေအာင္ ပါတာကုိ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္အဖြဲ႕ကေတာ့ ရုံျပည္႕၊ ရုံလွ်ံ၊ ရုံကြဲပဲ။ အဲသေလာက္ထိကုိ အားေပးၾကတာ။
             ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည္႕။ ေမ်ာက္ဆုိတာ လူလုိ စကားေျပာတတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ သီခ်င္းလည္း မဆုိတတ္ဘူး။ ရယ္လည္း မရယ္တတ္ဘူး။ (သြားေတာ့ ၿဖီးျပတတ္တယ္။ ဒါကုိ ရယ္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ရယ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။) ေနာက္ၿပီး ကေတာ့လည္း လူကတာေလာက္ ဘယ္လာ ေကာင္းမွာလဲ။ ေနာက္က ဖြင့္ေပးထားတဲ့ ဂီတအတုိင္း နရီစည္းဝါးကုိက္ ဟုိခုန္၊ ဒီခုန္၊ ဟုိေျမွာက္၊ ဒီေျမွာက္ေပါ့။ သရုပ္ေဆာင္ေတာ့လည္း လူလုိ ငုိတတ္၊ လြမ္းတတ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ငုိခ်င္းခ် အလြမ္းသည္ရမယ့္ အခန္းဆုိ ေမ်ာက္ဆရာက ပုဝါေလး ျပစ္ေပးၿပီး “သားေရ… ဖုိးစိန္ႀကီး၊ ငုိတဲ့ဟန္ေလး လုပ္လုိက္ပါဦးကြယ္” လုိ႔ ေျပာလုိက္တာပဲ။ ဒါဆုိ ေမ်ာက္က ပုဝါေလး ေခါင္းၿမီး ၿခဳံၿပီး သူ႕ကုိယ္ေလး လႈပ္ကာလႈပ္ကာနဲ႔ ရိႈက္ငုိတဲ့ ဟန္ေလး လုပ္လုိက္တာပဲ။ ဒါကုိပဲ ေအာက္က ပြဲၾကည္႕ပရိတ္သတ္က တစ္ဝါးဝါး ပြဲက်ကုန္တာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ “ဖုိးစိန္ႀကီးတုိ႔ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ ပုိင္သကြာ”လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းတဲ့ သူေတာင္ ရွိေသး။
             ေမ်ာက္တစ္ေကာင္အတြက္ကေတာ့ လူစိတ္ေမြး၊ လူလုိ ႏွလုံးသြင္း၊ ဈာန္ဝင္စားၿပီး ကျပသရုပ္ ေဆာင္ဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ ေနာက္က ကက္ဆက္နဲ႔ ဖြင့္ေပးတဲ့ သီးခ်င္းအတုိင္း စည္းဝါးကုိက္ေအာင္ ခုန္တတ္ရင္ ၿပီးတာပဲ။ ဇာတ္ထုပ္၊ ဇာတ္လမ္းဆုိလည္း ကက္ဆက္ေခြထဲက ပါတဲ့ အသံေတြကုိ ေနာက္ကေန ေမ်ာက္ဆရာက နားေထာင္ၿပီး “ဟုိဟာ လုပ္၊ ဒီဟာ လုပ္”နဲ႔ စင္ေပၚက ေမ်ာက္ေတြရဲ႕ ခါးကုိ ႀကိမ္နဲ႔ တုိ႔တုိ႔ ေပးတာပဲ။ တစ္ေကာင္နဲ႔ တစ္ေကာင္ သန္းတုပ္တာ၊ အစာလုတာ၊ ရန္ျဖစ္တာ မရွိပဲ သ႑ာန္လုပ္ သရုပ္ေဆာင္ေနရင္ ပရိတ္သတ္က လက္ခုပ္တစ္ေျဖာင္းေျဖာင္း တီးေပးတာေပါ့။ ဒါ… မန္းကီးရႈိးရဲ႕ သဘာဝပဲ…။

***   ***   ***

             ခုႏွစ္ေတာ့ ေသခ်ာ မမွတ္မိဘူး။ တစ္ႏွစ္သားဟာ နယုန္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေမ်ာက္ပြဲသြား ၾကည္႕တယ္။ အေဖနဲ႔ အေမလည္းပါတယ္။
             “ျပည္သူခ်စ္ မင္းသားေခ်ာ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္”ဆုိတဲ့ ဂိတ္ရႈိးႀကီးက ရုံေပါက္မွာ ဟီးလုိ႕။ ေမ်ာက္မင္းသားဖုိးစိန္ရဲ႕ ပုံကုိ ဇာတ္သဘင္ပန္းခ်ီဆရာ အေက်ာ္အေမာ္ေတြနဲ႔ ဆြဲထားတာေနာ္။ ေလွ်ာ့ မတြက္နဲ႔။ အေဖက တခမ္းတနား လုပ္ထားတဲ့ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ရဲ႕ ဂိတ္ရႈိးကုိ ၾကည္႕ၿပီး ေျပာေသးတယ္။ “ဖုိးစိန္တုိ႔မ်ားကြာ လူကုိ အတုလုိက္ ခုိးလုိက္ပုံေတာ့ ဂိတ္ရႈိးကမစ ဇာတ္ႀကီးေတြ အတုိင္းပဲ”တဲ့။
               ဟုတ္လည္း ဟုတ္တယ္။ အခုထိ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ပုံက ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ေစ့ထဲ စြဲေနတုန္း။ ဂိတ္ရႈိးမွာ မင္းသားေခါင္းေပါင္း၊ မင္းသားဝတ္စုံနဲ႔ ေရွးေခတ္က ဇာတ္မင္းသားႀကီ္း ဦးဖုိးစိန္လုိ လည္ပင္းမွာ ဆုတံဆိပ္ေတြက ဆြဲထားလုိက္ေသး။ လက္ႀကီးပုိက္ၿပီး ခန္႔ခန္႔ႀကီး ၿပံဳးျပေနတာ။ (အမွန္ကေတာ့ သြားႀကီး ၿဖီးထားတာ) ေဘးက ေမ်ာက္မင္းသမီးေတြ ပုံလည္း ပါေသးတယ္။
               ကၽြန္ေတာ္က ကေလးဆုိေတာ့ မသိဘူး။ “အေဖ…၊ ဖုိးစိန္က ဘယ္ေကာင္းတုန္းဗ်”လုိ႔ ေမးေတာ့၊ အေဖက မင္းသားဝတ္နဲ႔ ေမ်ာက္ကုိ လက္ညွိဳး ထုိးျပၿပီး…
               “ဟုိဟာေလကြာ ငါ့သားရ…၊ ဆုတံဆိပ္ေတြ လည္ပင္းမွာ ဆြဲၿပီး မင္းသားအဝတ္အစားနဲ႔ အလယ္ေခါင္မွာ လက္ပုိက္ထားတာ”တဲ့။ အေဖ ေျပာလုိ႔သာ ဖုိးစိန္လုိ႔ ယုံလုိက္ရတာ။ ေမ်ာက္ေတြကျဖင့္ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ အတူတူပါပဲ။ ဗိန္မသာ၊ လိမ္မသာဆုိပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ဘယ္ေမ်ာက္ ၾကည္႕ၾကည္႕ ဒီမ်က္ခြက္ခ်ည္း မွတ္တာပဲ။
                ေအးေလ… ဒါ မန္းကီးရႈိးေပကုိး…။

***   ***   ***

              ဇာတ္ရုံထဲ ေရာက္လုိ႔ ေမ်ာက္ပြဲစတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း ကၽြန္ေတာ္ သိလုိက္ၿပီ။ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ဆုိတာ ေမ်ာက္တကာ ေမ်ာက္ထဲမွာ အႀကီးဆုံးအေကာင္ကုိ ေခၚတာကုိး။ အင္း… ေမ်ာက္ဆုိတာကလည္း ေနာက္က ကက္ဆက္ဖြင့္ေပးသမွ်၊ ေမ်ာက္ဆရာ ခုိင္းသမွ် ေရွ႕ထြက္ သရုပ္ေဆာင္ရတာ ဆုိေတာ့ လူေတြလုိ အသံေကာင္းဖုိ႔၊ အကေကာင္းဖုိ႔၊ ရုပ္ေခ်ာဖို႔ လုံးဝ မလုိဘူးေလ။ အေကာင္ႀကီးရုံနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား ျဖစ္တာပဲ။
               ပရိတ္သတ္က သေဘာက်လုိက္ပုံမ်ားေတာ့ ဖိုးစိန္ႀကီး ဦးေဆာင္ၿပီး ဘုရားကန္ေတာ့ခန္း ထြက္ပါၿပီ ဆုိကတည္းက လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္း တီးေတာ့တာပဲ။ တီးမယ္ဆုိလည္း တီးေလာက္ပါရဲ႕ ဗ်ာ။ ေမ်ာက္ဇာတ္မလုိ႔ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းကုိ ျဖစ္သလုိ ပိတ္ျဖဴေပၚမွာ ဘုရားပုံထုိးၿပီး တင္ဆက္မလား မွတ္တယ္။ မဟုတ္ဘူးဗ်ိဳ႕။
               တီးလုံးစလုိ႔ ကန္လန္႔ကာ ဆြဲဖြင့္လုိက္တာနဲ႔ ဇာတ္ခုံအလယ္ေခါင္ တည္႕တည္႕မွာ အထပ္သားေပၚမွာ ပန္းခ်ီဆြဲထားတဲ့ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးနဲ႔ ပဥၥဝဂၢီငါးပါးပုံကုိ အရင္ စျမင္ရတယ္။ အင္ထရုိ တီးလုံးဆုံးလုိ႔ အဆုိပုိဒ္လည္း စေရာ ဇာတ္ခုံေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကေန မင္းသမီးဝတ္စုံနဲ႔ ေမ်ာက္မေလးေတြ ထြက္လာတယ္။ လက္ထဲမွာလည္း ပန္းေျခာက္ေလးေတြ ကုိင္လုိ႔။ အမွန္ကေတာ့ ထုိင္မသိမ္း ခ်ိတ္ထမီေတြ ဝတ္ထားလုိ႔သာ ေမ်ာက္မင္းသမီးလုိ႔ ေျပာရတာ။ ေမ်ာက္ထီးေတြလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ ေမ်ာက္ဆုိတာ မ်က္ခြက္ကုိ ၾကည္႕ၿပီး အထီးအမ ခြဲလုိ႔မွ မရတာ။
             ထားပါေတာ့။ အဲဒီ ေမ်ာက္မင္းသမီးေလးေတြက လက္ထဲက ပန္းေလးေတြ ေျမွာက္ေျမွာက္ၿပီး စည္းကုိက္ ဝါးကုိက္ ခုန္ျပတယ္။ ေမ်ာက္ယိမ္းေပါ့ဗ်ာ။ ပန္းကေလးေတြ ေျမွာက္လုိက္၊ ခုန္လုိက္နဲ႔ လုပ္ေနတဲ့ ေမ်ာက္ေတြကုိ ၾကည္႕ၿပီး အေမက အေဖ့ကုိ တုိးတုိး ကပ္ေျပာလုိက္ေသးတယ္။
            “ပန္းေတြေနရာမွာ ဆီမီးခြက္ေလးေတြဆုိ ပုိေကာင္းမယ္ေနာ္ ကုိတင္စိုး”တဲ့။ အေမ့ရဲ႕ ခံစားမႈအျမင္နဲ႔ ေဝဖန္တဲ့ သဘင္အႏုပညာ ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္ကုိ ၾကားေတာ့ အေဖက အလန္႔တၾကား ထကန္႔ကြက္တယ္။ “မလုပ္ပါနဲ႔ မိန္းမရာ၊ ေမ်ာက္ဆုိတာ စိတ္ခ်ရတာ မဟုတ္ဘူး။ မေတာ္… ဘုရားရွိခုိးရာကေန ကားလိပ္ေတြ မီးနဲ႔ ထရႈိ႕လုိ႔ တုိ႔ ေျပးေပါက္ မွားေနပါ့မယ္”တဲ့။
             ဒီလုိနဲ႔ ဘုရားရွိခုိးသီခ်င္း တစ္ပိုဒ္ဆုံးလုိ႔ တီးလုံးလည္းဝင္ေရာ လာပါၿပီဗ်ာ။ ေမာင္းမင္းႀကီးသား ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ ဘုရင္အဝတ္အစားနဲ႔ ထည္ထည္ႀကီး ထြက္လာတယ္။ ေမ်ာက္မိဘုရား၊ ေမ်ာက္ဝန္ႀကီး၊ ေမ်ာက္စစ္သည္ ဗုိလ္ပါ၊ ေမ်ာက္ေမာင္းမမိႆန္ အေပါင္းၿခံရံလုိ႔။ သံလွ်က္ႀကီးကုိင္၊ မင္းေျမာက္တန္ဆာ ငါးပါး ဆင္ယင္ၿပီး ေမ်ာက္တကာေမ်ာက္ထဲ အေကာင္အႀကီးဆုံး ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ႀကီးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကေလးမ်က္ေစ့ထဲမွာ ဘယ္လုိ ခန္႔လုိ႔ ခန္႔မွန္းကုိ မသိေအာင္ ၾကည္႕ေကာင္းေနတယ္။
            ေနာက္ေတာ့ ေမ်ာက္ဖိုးစိန္ႀကီးနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ေနာက္လုိက္ ေနာက္ပါ အေျခြအရံေတြဟာ ဇာတ္ခုံအ လယ္က ဘုရားရွင္နဲ႔ ပဥၥဝဂၢီငါးပါးရဲ႕ ပုံေတာ္ကုိ အိေျႏၵရရ ကုန္းကန္ေတာ့ၾကပါေလေရာ။ သရဏဂုံကုိ ဘာမွန္းမသိေပမယ့္ ေမ်ာက္ဘုရင္ႀကီးခမ်ာ ေမ်ာက္ဆရာရဲ႕ ႀကိမ္နျပာကုိ ေၾကာက္ၿပီး ဦးသုံးႀကိမ္ ခ်လုိက္ရတယ္ ဆုိပါေရာဗ်ာ။
              အေဖက ကၽြန္ေတာ့ကုိ နားနား ကပ္ေျပာတယ္။
              “ငါ့သား အဲဒီ ဘုရားရွိခုိးခန္းက မင့္ဦးေလး ဦးသိန္းေဇာ္ ဒီႏွစ္ သူ႕ဇာတ္ခုံေပၚမွာ တင္ဆက္တဲ့ ပုံစံကြ။ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္က အတုလုိက္ ခုိးထားတာ။ ေမ်ာက္ဆုိတာ လူေတြလုိ ဘုရားမွန္း၊ တရားမွန္း၊ သံဃာမွန္း သိတာလုိက္လို”႔တဲ့…။

***   ***   ***

               အေဖေျပာတာ ဟုတ္တယ္။ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ရဲ႕ အႏုပညာ တင္ဆက္မႈေတြ အကုန္လုံးက အဲဒီအခ်ိန္က နာမည္ႀကီးတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႕ႀကီးေတြရဲ႕ တင္ဆက္မႈေတြကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ပုံတူ ကူးထားတာပဲ။
               ေတးသံသာ အစီအစဥ္ၾကေတာ့လည္း ဦးမုိဝင္းတုိ႔၊ ဦးမုိးမင္းတုိ႔ စတုိင္အတုိင္း တစ္ပုံစံတည္း ထြက္လာတယ္။ အက်ၤ ီမွာ မီးေရာင္စုံ စီးရီးကုံးေတြ ဆင္လုိ႔။ ပရိတ္သတ္ဆုိတာ လက္ခုပ္တစ္ေျဖာင္း ေျဖာင္း။ တီးလုိ႔ကုိ မဆုံးေတာ့ဘူး။ ေနာက္က စေတ့ရႈိး ဘက္ဂေရာင္းကုိေတာင္ အဲဒီေခတ္က ဇာတ္အဖြဲ႕ႀကီးေတြမွာသာ လုပ္တဲ့ မီးကန္႔လန္႔ကာနဲ႔ေတာင္ အလွဆင္ထားလုိက္ေသး။ မခန္႔ပုံ။
              မီးေတြအကုန္လုံးမ်ား မွိတ္ခ်လုိက္ရင္ ျပာလဲ့လဲ့ အႏုျမဴမီးေခ်ာင္းအေရာင္က တစ္ဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အႏုျမဴမီးေခ်ာင္းေရာင္ကုိ မႀကိဳက္ဘူး။ ၾကည္႕ရတာ မ်က္ခ်ီးမေျပာင္သလုိပဲ၊ ေပကလပ္ ေပကလပ္နဲ႔။ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ဟာကနဲ ဟင္ကနဲေပါ့ေလ။ တစ္ခ်ိဳ႕က မေနႏုိင္ဘူး။ ပါးစပ္ကေတာင္ အက်ယ္ႀကီး ခ်ီးက်ဴးလုိက္ေသးတယ္။
               “ေမ်ာက္ဖုိးစိန္အဖြဲ႕ကေတာ့ကြာ လုပ္ထားခ်က္ မက်န္ဘူး။ ေတာ္ရုံဇာတ္ေတာင္ ဖုိးစိန္ေလာက္ မလုပ္ႏုိင္ဘူး”တဲ့။ ဟာ ဟ…။

***   ***   ***

              ႏွစ္ပါးသြား…
             ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေလး မႏၱေလးသိန္းေဇာ္ရဲ႕ “ေသာင္းတုိက္ကေက်ာ္”နဲ႔ ပန္းစည္းေလး ကုိင္ၿပီး ထြက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးမုိးဝင္းရဲ႕ “မုိးမုိးေခ်ာလုိ႔လား”ဆုိတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ ဂၽြမ္းေတြ ထုိးျပန္ေရာ။ ေမ်ာက္ေတြကတဲ့ ႏွစ္ပါးသြားက လူေတြကသလုိ အၾကာႀကီးေတာ့ ကလုိ႔မရဘူးဗ်။ ဘာလုိ႔ဆုိ သူတုိ႔က ကက္ဆက္ဖြင့္ ကရတာေလ။ ကက္ဆက္ေခြထဲမွာ လူရႊင္ေတာ္ ပ်က္လုံးမွ မပါတာ။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေမ်ာက္လူရႊင္ေတာ္ေတြကလည္း လူေတြလုိ သေႏၶမွန္၊ ေလမွန္၊ မ်က္ႏွာခံေတြ၊ ဘာေတြနဲ႔ ပ်က္လုံး ပ်က္တတ္တာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒီေတာ့ ေမ်ာက္ဖိုးစိန္အဖြဲ႕ရဲ႕ ႏွစ္ပါးသြားကေတာ့ ဟုိခုန္၊ ဒီခုန္၊ ဟုိေျမွာက္၊ ဒီေျမွာက္နဲ႔ ရယ္စရာမပါ။ ေျခာက္ကပ္ကပ္ႀကီးပါဗ်ာ။
               ဂၽြမ္းထုိးကေတာ့ ပုိင္သဗ်ဳိ…။ ဘာေကာင္းလဲ မေမးနဲ႔။ ေမ်ာက္ကုိးဗ်။ ေပပါထဲထုိးလုိက္။ ကလပ္ေပၚထုိးလုိက္။ သူတုိ႔ အေမႊးေတြ မီးေလာင္မွာမွ မေၾကာက္ မီးကြင္းထဲေတာင္ တစ္ပါတ္ဂၽြမ္း ခုတ္ျပလုိက္ေသး..။ အေဟး… ေဟး…။
               ေနာက္ဆုံး ႏွစ္ပါးအသိမ္း။ ဦးနန္းဝင္းရဲ႕ “ကန္လန္႔ကာႀကီးရယ္ ေနပါဦး”ဆုိတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ သိမ္းတယ္။ အဲဒီၾကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား ဖုိးစိန္ႀကီး တစ္ေကာင္တည္း ဂၽြမ္းတြင္တြင္ ထုိးေနတာကုိ အားက်တယ္ထင္ပါ့။ ေနာက္ကေန တစ္ခ်ိန္လုံး ခုန္ဆြခုန္ဆြ လုပ္ေနတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသမီးေတြေရာ၊ ဘာမွ မလုပ္ရလုိ႔ ပ်င္းေနတဲ့ ေမ်ာက္လူရႊင္ေတာ္ေတြေရာ ဖုိးစိန္တစ္ဖြဲ႕လုံး ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ဂၽြမ္းထုိးကုန္ပါ ေလေရာ…။
               ပရိတ္သတ္က တေဝါေဝါ၊ တေသာေသာ ရယ္လုိက္ၾကတာ ပါတ္တုပ္လုိ႔ မႏုိင္ဘူး။ ပထမေတာ့ ဒါ ပရိတ္သတ္ ပြဲက်ေအာင္ တမင္ ဇာတ္တုိက္ထားတဲ့ တင္ဆက္မႈလုိ႔ ထင္တာ။ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း။ ဖိုးစိန္ႀကီးက “ငါသာ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား။ ဂၽြမ္းထိုးစရာ ရွိရင္ ငါပဲ ထုိးမယ္။ နင္တုိ႔ မထိုးရဘူး”လုိ႔ ေတြးသလား မသိ။ ဂၽြမ္းထုိးေနတဲ့ ေမ်ာက္မွန္သမွ် မဲမဲျမင္ အကုန္ လုိက္ကုိက္ေတာ့တာပဲ။ အေကာင္ကလည္း ေမ်ာက္ထဲမွာ အႀကီးဆုံး၊ ေခါင္းေဆာင္မင္းသားလည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ေမ်ာက္ဇာတ္သမားေတြက ဖုိးစိန္ႀကီးကုိ ေၾကာက္ရထင္ပါ့။ ဘယ္ေကာင္မွ သူနဲ႔ ယွဥ္မကုိက္ရဲဘူး။ အကုန္ ဇာတ္ရုံေနာက္ထဲ ဆင္းေျပးကုန္ၾကတယ္။
              ေမ်ာက္ဆရာလည္း သူ႕ေမ်ာက္ေတြသူ “ကန္လန္႔ကာႀကီးရယ္ ေနပါ့ဦး”ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေတာင္ ဆုံးေအာင္ မထိမ္းႏုိင္ေတာ့ပဲ၊ ဇြတ္ကုိ ကန္လန္႔ကာ ခ်ခုိင္းလုိက္ရတယ္။ ဝရုန္းသုန္းကားနဲ႔ ၿပီးသြားတဲ့ ေမ်ာက္ဖိုးစိန္ ႏွစ္ပါးသြားပါပဲဗ်ာ။ ပရိတ္သတ္ဆုိတာကေတာ့ တဝါးဝါး၊ တဟားဟားေပါ့…။

***   ***   ***

               ဒါနဲ႔တင္ ၿပီးသလားဆုိေတာ့ မၿပီးဘူး။ မန္ကီးရႈိးရဲ႕ တကယ့္အႏွစ္က ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ပဲ။ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္အဖြဲ႕ရဲ႕ တကယ့္ ျပႆနာႀကီးကလည္း ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီး တင္ဆက္မွ စတယ္လုိ႔႔ပဲ ေျပာပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝမွာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ “မေမ့ႏုိင္တဲ့၊ ထိမ္းမႏုိင္ သိမ္းမရ ေမ်ာက္ပြဲည”လုိ႔ ဆုိရမလုိပါပဲ။ အခုထိ ဖိုးစိန္ႀကီးနဲ႔ သူ႕အဖြဲ႕ ေမ်ာက္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ ျမင္ေနတုန္း။ ျမင္တုိင္းလည္း ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ ရင္တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ရတုန္းပါဗ်ာ။
             ျဖစ္ပုံက ဒီလုိ…
            ေမ်ာက္ပြဲ တစ္ပြဲမွာ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီး တင္ဆက္ၿပီးရင္ ပြဲၿပီးၿပီ။ ဇာတ္အဖြဲ႕ႀကီးေတြ လုိေပါ့။ ပရိတ္သတ္ စိတ္အဝင္စားဆုံးကလည္း အဲဒီ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ပဲ။ ဘဘ ေရႊမန္း ဦးတင္ေမာင္ တုိ႔၊ အဘ ဦးစိန္ေအာင္မင္းတုိ႔၊ ပန္တ်ာ ဦးၾကည္လင္တုိ႔ရဲ႕ နာမည္ႀကီး ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုပ္ေတြကုိ ထုံးစံအတုိင္း ေနာက္ကေန ကက္ဆက္ ဖြင့္ေပးတာပါပဲ။ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္နဲ႔ သူ႕အဖြဲ႕က ေရွ႕ကေန ပေလးဘက္ သရုပ္ေဆာင္ရတာေပါ့။
            ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ကလည္း ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္မွာ သူမ်ားအႏုပညာကုိ ပေလးဘက္ သရုပ္ေဆာင္ ေကာင္းတာနဲ႔ နာမည္ရလာတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသားဆုိေတာ့ ပရိတ္သတ္က ပုိၿပီး စိတ္ဝင္စားတာေပါ့။ အဲဒီေန႕က ဘယ္သူ႔ဇာတ္ေတာ္၊ ဘာဇာတ္ေတာ္ ကတယ္ဆုိတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတာက ေမ်ာက္ဖုိးစိန္အဖြဲ႕ကုိ အားေပးၾကတဲ့ ရုံျပည္႕၊ ရုံလွ်ံ ပရိတ္သတ္ႀကီးဟာ စိတ္ဝင္စားလြန္းလုိ႔ ဇာတ္ရုံတစ္ခုလုံး အပ္က်သံေတာင္ ၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေနတယ္ ဆုိတာပဲ။ ေနာက္ကဖြင့္ေပးထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္အတုိင္း ေမ်ာက္မင္းသား၊ မင္းသမီး ေမ်ာက္ဇာတ္သမားေတြက တကယ့္ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ သရုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။
             ေနာက္က ဇာတ္ကြက္အတုိင္း ေပ်ာ္စရာရွိရင္ ေပ်ာ္တဲ့ဟန္။ ျမဴးစရာရွိရင္ ျမဴးတဲ့ဟန္။ ငုိစရာရွိရင္ ငုိတဲ့ဟန္။ ေမ်ာက္ေတြ ကျပသရုပ္ေဆာင္သမွ် ခုန္ၾက၊ ေပါက္ၾက၊ ျမဴးၾက၊ မႈိင္ၾကနဲ႔ ပရိတ္သတ္ႀကီးရဲ႕ စိတ္ေတြပါ လုိက္ပါ စီးေျမာလုိ႔။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အခ်စ္ေတာ္ ဖုိးစိန္ႀကီးကလည္း ကက္ဆက္ထဲက မင္းသားႀကီးေတြ ငုိခ်င္းခ်လုိ႔ “အမယ္ေလး…”လုိ႔ ခ်ီလုိက္တာနဲ႔ သူ႔ရင္ဘတ္ႀကီးကုိ ထုထုျပလုိက္တာမ်ား ဒါ ေမ်ာက္ပါ့လား ဆုိတာေတာင္ ေမ့သြားတယ္။ လူအစစ္ ငုိေနတဲ့ အတုိင္းပဲ။

***   ***   ***

              ဒီလုိနဲ႔ ပေလးဘက္ဖြင့္ေပးထားတဲ့ တိတ္ေခြကုန္ကာနီးခ်ိန္၊ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဇာတ္သိမ္း ခန္းကုိ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့ ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ႀကီးက သန္လ်က္ႀကီးကုိင္လုိ႔ ရာဇပုလႅင္ေပၚ ခန္႔ခန္႔ႀကီးထုိင္။ သူ႕ေရွ႕ ဇာတ္ခုံၾကမ္းျပင္ (ဇာတ္လမ္းအရေတာ့ နန္းရင္ျပင္ေပါ့ဗ်ာ)မွာ ရင္ကြဲနာက် ေသဆုံးသြားတဲ့ မိဘုရားအေလာင္း။ မူးႀကီးမတ္ရာ၊ ေသနာပတိ၊ ေမာင္းမမိႆန္ အၿခံအရံေတြနဲ႔ ဇာတ္ထြတ္ပုိင္း အပူတိုက္ခန္းေပါ့ဗ်ာ။
              ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္းထဲက ငုိခ်င္းခ်တဲ့ အမယ္ေလးသံ ထြက္ထြက္လာတုိင္း ဘုရင္လုပ္တဲ့ ဖုိးစိန္ႀကီးက ရင္ဘတ္ႀကီး ထုထုငုိတာေပါ့။ ေအာက္က မူးႀကီးမတ္ရာအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ေမ်ာက္ေတြကလည္း ကက္ဆက္ထဲက “ရာဇအိေျႏၵ ထိမ္းေတာ္မူပါဘုရာ့”၊ “တရားႏွလုံးသြင္း ေရႊစိတ္ေတာ္ တင္းေတာ္မူပါဘုရား”စတဲ့ အပုိ႔ဝန္ေတြရဲ႕ အသံေတြ ထြက္လာတုိင္း လက္ကေလးေတြ ေျမွာက္ေျမွာက္ၿပီး၊ သ႑ာန္လုပ္ သရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္….။
               ပရိတ္သတ္ကလည္း ၿငိမ္လုိ႔။ ပြဲခ်ိန္ ၿပီးကာနီး ရုံဖြင့္ေပးထားေတာ့ ရုံအျပည္႕ ပရိတ္သတ္ပါမက၊ ရုံအျပင္ ပြဲေစ်းတန္းက မတ္တတ္ရပ္ၾကည္႕ေနတဲ့ ပရိတ္သတ္ႀကီးပါ စိတ္ဝင္တစား တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္။ ဇာတ္ကလည္း အေတာ္နာထားတဲ့ အလြမ္းဇာတ္ဆုိေတာ့ ဘယ္သူမွ တုပ္တုပ္မလႈပ္ၾကဘူး။ ဆုိရရင္ အဲဒီ ခဏမွာ ေနာက္က မိန္႕မိန္႔ႀကီးထုိင္ ႀကိဳးကုိင္ေနတဲ့ ေမ်ာက္ဆရာကုိေတာင္ ပရိတ္သတ္က မျမင္ေတာ့ဘူး ထင္တာပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ အမယ္ႀကီးေတြဆုိ လက္ကုိင္ပဝါေလး တုိ႔ကာတုိ႔ကာနဲ႔ တအိအိ ႀကိတ္ရႈိက္ေနၾကေသးတယ္။ ဝမ္းနည္းတတ္တဲ့ အဖိုးအုိေတြကေတာ့ မ်က္ေတာင္ေလး ပုတ္ခပ္ပုတ္ခပ္ လုပ္လုိက္၊ ပုဆုိုးခါးပုံစေလး မသိမသာ ဆြဲၿပီး ၿဗီးဆုိ ႏွပ္ကေလး ညွစ္လုိက္ေပါ့။
                အဲသေလာက္ ပရိတ္သတ္ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဇာတ္လမ္းေကာင္းေနတုန္း ျပႆနာက တစ္ေကာင္ခ်င္း ေျဖးေျဖးေလး ဝင္လာတယ္။ အစေတာ့ သတိမထား မိဘူး။

***   ***   ***

                တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး။ “ပလူ”လုိ႔ ေခၚတဲ့ အေကာင္လးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီ အေကာင္ေလးေတြကုိ “အေတာင္ပံပါတဲ့ ပုရြက္ဆိပ္”လုိ႔ သမုတ္တယ္။ ပလူက မုိးရြာမွာမလုိ႔ မုိးမရြာခင္ ထြက္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မုိးရြာၿပီး ေနာက္ထပ္ မရြာေတာ့ဘူးဆုိမွ ထြက္တာလား ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မသိဘူး။ အဲဒီညက အဲဒီ အေကာင္ေတြ ရုံဝင္လက္မွတ္ မဝယ္ပဲ၊ ရုံထဲ ေရာက္လာတယ္။
                ပထမေတာ့ တစ္ေကာင္စ၊ ႏွစ္ေကာင္စ။ ေနာက္ေတာ့ တေျဖးေျဖး မ်ားလာတယ္။ ပရိတ္သတ္ကလည္း သတိမထားမိဘူး။ ေနာက္ၿပီး ပလူေတြက ေမွာင္ေနတဲ့ ပရိတ္သတ္ထဲ သိပ္မေနဘူး။ အလင္းေရာင္ရွိတဲ့ ဇာတ္ခုံေပၚမွာ ပုိပုိမ်ားလာတယ္။
                နဲနဲ မ်ားလာေတာ့ ဝန္ႀကီးလုပ္တဲ့ ေမ်ာက္ေတြ သိပ္ အိေျႏၵမရခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေမာင္းမမိႆန္၊ မူးမတ္ အေျခြအရံေတြလည္း လႈပ္စိလႈပ္စိ။ ပရိတ္သတ္က ဒီေမ်ာက္ေတြ ဘာျဖစ္တာလဲေပါ့။ အေကာင္းႀကီးကေန ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သိခ်င္တာနဲ႔ ဇာတ္ခုံေပၚ ေသခ်ာ စူးစုိက္ၾကည္႕ေတာ့… လားလား…။
             ေမာင္မင္းႀကီးသား ေမ်ာက္ေတြက ဇာတ္ခုံေပၚ မ်က္ေစ့ေနာက္ေအာင္ က်ေနတဲ့ ပလူေတြ ေကာက္စားေနတာကုိး။ ဒါကုိ ပုလႅင္ရဲ႕ေနာက္ မကြယ့္တကြယ္ အေမွာင္ထဲကေန ႀကိဳးကုိင္ထားတဲ့ ေမ်ာက္ဆရာက မသိဘူး။ သူက ဖုိးစိန္ႀကီးကုိပဲ မဲ ထိမ္းေနတာေလ။
                 ဒီေနရာမွာ ဖုိးစိန္ႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးမိတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ဒီေလာက္ ပလူေတြက်ၿပီး တစ္ျခားေမ်ာက္ေတြ အိေျႏၵမရ ေကာက္စားေနတာေတာင္ သူက ဖိန္႔ဖိန္႔နဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ မပ်က္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ဇာတ္ခုံေပၚက ေမ်ာက္ေတြရဲ႕ အေျခအေနမွန္ကုိ သိေနၿပီ။ ဇာတ္ရွိန္ေကာင္းေနေတာ့ ပြဲပ်က္မွာစုိးၿပီး ကုိယ့္ဟာကုိယ္ တခြိခြိနဲ႔ ႀကိတ္ရယ္ေနၾကတယ္။ ဖိုးစိန္ႀကီးကလည္း ရင္ဘတ္ႀကီး ထုထုၿပီး ငုိတုန္းေပါ့ဗ်ာ။ စိတ္တင္း ဟန္ေဆာင္ထားလုိက္ပုံမ်ား ေခါင္းေဆာင္ ေမ်ာက္မင္းသား ပီသပါေပရဲ႕။ ေမ်ာက္ဆရာ အလစ္ကုိ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းၿပီး တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ပလူေတြ ဖမ္းဖမ္းၿပီး ပါးစပ္ထဲ ကမန္းကတမ္း သြတ္လုိက္ေသး။ ပရိတ္သတ္က သူ႔ၾကည္႕ၿပီး တခြိခြိ…။

***    ***    ***

             ရွင္ဘုရင္ ဖုိးစိန္ႀကီး ဘယ္ေလာက္ အိေျႏၵေကာင္းေကာင္း ေအာက္က ေသေနတဲ့ မိဘုရား တစ္ခ်က္ထလုိက္တာ ပြဲကုိ ပ်က္ကေရာဗ်ိဳ…။
              ျဖစ္ခ်င္ေတာ့…
              ရာဇပုလႅင္ေတာ္ေရွ႕ နန္းရင္ျပင္မွာ မ်က္ေစ့မွိတ္ၿပီး ေသသလုိ သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ေမ်ာက္မိဘုရားဟာ အစကေတာ့ ပလူေတြ က်တာ သိပုံမရဘူး။ တေျဖးေျဖး သူ႔ကုိ ေပြ႕ထားတဲ့ ေမ်ာက္ေမာင္းမေတြက သူ႔ကုိ လြတ္ခ်၊ ၾကမ္းျပင္က ပလူေတြ ေကာက္ေကာက္တြယ္ေနမွ အျဖစ္အပ်က္ကုိ သိသြားပုံရတယ္။ ေသရာကေန ဝုန္းကနဲ ခုန္ထၿပီး ပလူေတြ ဖမ္းပါေလေရာ။ အျဖစ္အပ်က္က အရမ္းျမန္တယ္။
               ေသေနတဲ့ မိဘုရား အသက္ရွင္ဘိ အလားကဲ့သုိ႔ ငြားငြားႀကီး ခုန္ထေတာ့ သူေကာင့္သား ဖုိးစိန္ ဘာခံႏုိင္ လိမ့္မတုန္း။ ပုလႅင္ေပၚကေန လႊားကနဲ ခုန္ဆင္း မိဘုရားကုိလည္း အတင္းဗ်င္း။ ပလူေတြလည္း စားရင္း တစ္ျခား ေမ်ာက္မူးမတ္ အေျခြအရံေတြကုိပါ တခြီးခြီးေအာ္ၿပီး လုိက္ကုိက္ပါေလေရာ။
               ေမ်ာက္ေတြခမ်ာလည္း ရုတ္တရက္ စိတ္ေဖါက္သြားတဲ့ ဖုိးစိန္ႀကီးကုိ ေၾကာက္ၿပီး၊ ခ်ည္ထားတဲ့ ႀကိဳးကုိ ကုိက္ျဖတ္တဲ့ေကာင္က ျဖတ္။ ေအာ္တဲ့ေကာင္က ေအာ္။ ရုန္းတဲ့ေကာင္က ရုန္းနဲ႔။ တုိင္းျပည္ ပ်က္သလား မွတ္ရတယ္။
               ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ရဲ႕ ဇာတ္သိမ္းခန္း ဘုရင့္ နန္းရင္ျပင္ဆုိေတာ့ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ရတဲ့ ေမ်ာက္က ဘုရင္ ဖုိးစိန္ႀကီး အပါအဝင္ ဆယ္ေကာင္ေလာက္ ရွိလိမ့္မယ္။ မထင္မွတ္ပဲ ျဖစ္သြားတာ။ အျဖစ္အပ်က္ကလည္း ျမန္ဆန္လြန္းေတာ့ ေနာက္က ႀကိဳးကုိင္ထားတဲ့ ေမ်ာက္ဆရာခမ်ာ လုံးဝ မထိမ္းႏုိင္ရွာေတာ့ဘူး။ လြတ္တဲ့ေကာင္က လြတ္။ ေျပးတဲ့ေကာင္က ေျပး။ ထုတ္တန္းေတြေပၚ တက္တဲ့အေကာင္က တက္နဲ႔။ ပြဲပ်က္ေရာဗ်ာ။ ပရိတ္သတ္ကလည္း စျဖစ္တုန္းကေတာ့ တဝါးဝါးနဲ႔ ပြဲက်ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ေမ်ာက္ေတြက ပရိတ္သတ္ထဲထိ မာန္ဖီ၊ ေအာ္ဟစ္ဆူညံၿပီး ဆင္းေျပးလာၾကေတာ့ ပရိတ္ေတြလည္း ဖရုိဖရဲ ထေျပးကုန္ၾကေရာ။
                အဲဒီအခါ…
                ဖခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ “မိသားစုကုိ အကာအကြယ္ ေပးခ်င္တဲ့ ဖခင္စိတ္”ကုိ ကၽြန္ေတာ္ အထင္အရွား ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ အဲလုိ ဝရုန္းသုန္းကား ျဖစ္ေနတဲ့ ပြဲၾကည္႕ ပရိတ္သတ္ေတြၾကားထဲကေန အေဖဟာ ဝုန္းကနဲ ခုန္ထ။ ကေလးပဲ ရွိေသးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၱာကုိယ္ေလးကုိ ေဆြ႕ကနဲ ေကာက္ေပြ႕လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အေမ့လက္ကုိ ဇြတ္ဆြဲၿပီး ဇာတ္ရုံေပါက္ကုိ ေယာက်္ားအားနဲ႔ အတင္းတုိးထြက္တယ္။ အေဖ့ရဲ႕ အင္းနဲ႔အားနဲတြန္းထုိး ဆြဲေခၚမႈေၾကာင့္သာ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အေမ အဲဒီညက ရုံျပင္ ေရာက္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။
                  ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အေဖ…

***   ***   ***

               အဲဒီညက အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့ထိ ကၽြန္ေတာ္ အေၾကာက္မေျပဘူး။ ဇာတ္ခုံေပၚကေန ဆူညံေအာ္ဟစ္ၿပီး သြားအၿဖီးသားနဲ႔ ေျပးဆင္းလာတဲ့ ေမ်ာက္ဝန္ႀကီးေတြ၊ ေမ်ာက္ရဲမက္ေတြ။ ရွင္ဘုရင္ ဝတ္စုံႀကီးနဲ႔ ေတြ႕သမွ် လူေရာ ေမ်ာက္ေရာကုိ အကုန္ မာန္ဖီၿပီး လုက္ကုိက္ေနတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသားဖုိးစိန္ရဲ႕ ေၾကာက္စရာ မ်က္ႏွာ။ အလန္႔တၾကား ဖရုိဖရဲ ေျပးလႊားေနတဲ့ ကေလး၊ လူႀကီး ပရိတ္သတ္ေတြ။ အားလံုး… အားလုံးကုိ ျပန္ျမင္ၿပီး အိပ္လုိ႔ကုိ မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။
               အေမက ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းေလးကုိ တယုတယ ပြတ္ၿပီး ေခ်ာ့သိပ္မွပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္ေတာ့ တယ္။ ဒါေတာင္ အိမ္မက္ထဲမွာ ဖုိးစိန္ႀကီးက ခ်ိတ္ပုဆုိးႀကီး ခါးေတာင္း ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳက္၊ သန္လွ်က္ႀကီးဆြဲၿပီး ေနာက္က လုိက္ခုတ္လုိ႔ ေျပးလုိက္ရတာဗ်ာ…။ ဖတ္ဖတ္ကုိ ေမာေရာ…။
               အဲဒီအခ်ိန္က စလုိ႔ မန္းကီးရႈိးလုိ႔ ေခၚတဲ့ ေမ်ာက္ပြဲဆုိ ကၽြန္ေတာ္ မၾကည္႕ရဲေတာ့ဘူးဗ်ာ…။

***    ***    ***

           ဒါေပမယ့္ အခု အသက္ေလးဆယ္ ေရာက္တဲ့ထိ မန္းကီးရႈိးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အစဥ္မွာ အရိပ္အသြင္ ျမင္ေနဆဲပါပဲ။
          ေနာက္ေတာ့ ေမ်ာက္မင္းသား ဖုိးစိန္ႀကီးလည္း အရြယ္ဟုိင္းၿပီး ေသသြားတယ္ၾကားတယ္။ ဖုိးစိန္ႀကီး မရွိေတာ့ ဖုိးစိန္ႀကီးေလာက္ ပရိတ္သတ္ လက္ခံတဲ့ ေမ်ာက္မင္းသား မေပၚေတာ့ဘူး။ ေမ်ာက္ပြဲေခၚ မန္းကီးရႈိးေတြလည္း တေျဖးေျဖး တိမ္ေကာသြားတယ္။ ဖုိးစိန္ႀကီးအဖြဲ႕ရဲ႕ ဇာတ္ဆရာ ေမ်ာက္ထိမ္းကေတာ့ တစ္စတစ္စ စီးပြားပ်က္လာၿပီး သူ႕ေမ်ာက္ေတြကုိ တရုတ္ျပည္ဘက္ သြားေရာင္း လုိက္တယ္ဆုိလား။
           ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမေတာ့ “ေမ်ာက္ဘုရင္ေတြ၊ ေမ်ာက္မိဘုရားေတြ၊ ေမ်ာက္ဝန္ႀကီးေတြ အကုန္လုံး အစားအေသာက္ ေသာင္းက်န္းလုိ႔ ျပည္ပ်က္သြားရတဲ့ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုပ္”ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။
              
                                                                                                                    



                                                                                                         ေဇာ္သစ္
                                                                                                      (၂၁.၁.၂၀၁၄)
                                                                                 မႏၲေလးခ်စ္စိတ္ မႏၲေလးပုံရိပ္ မဂၢဇင္း
                                                                                     အမွတ္(၁)၊ေအာက္တုိဘာ၊၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment